heh förlåt men här kmr receptet!

MINTGLASS MED CHOKLADKROSS

3 dl grädde
4 äggulor
1 dl socker
Några droppar pepparmints arom
Några droppar grön karamellfärg
200 g mörk choklad

GÖR SÅHÄR:
Börja med att vispa upp grädden. När det blir ränder i grädden så är den klar.
Vispa upp äggulor och socker med en vanlig visp och vispa upp lätt.
Vänd ner äggblandningen i grädden.
Hacka ner chokladen och frys i minst 4 timmar.
Rör om i glassen några gånger.


Jag fattade inte vad hon menade med ränder i grädden men jag vispade den lite längre än vad man brukar göra. Det står inte när man ska sätta i pepparmintsaromen eller karamellfärgen men jag satte i de innan jag satte i den hackade chokladen. Jag droppade i ganska mycket pepparmintsarom för att jag ville va säker att det skulle smaka mint. Sen när jag skulle röra om i glassen efter typ en timme så gick det inte så bra så jag sket som i de. Dock fastnade typ chokladen i botten men det gick bra ändå!

Glassen fick VG i poäng för att det smakar ju inte riktigt som köpt men god ändå!

Jag tror det är italiensk glass också..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen