Kladdkakemuffins med plopp/dumle

Ingredienser:
4 ägg
6 dl socker
3 dl vetemjöl
7 msk kakao
3 tsk vaniljsocker
2 dl flytande margarin
 
Gör så här:
1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Vispa ägg och socker poröst. Rör ihop de torra ingredienserna och rör ner det i smeten.
3. Fyll upp muffinsformarna och placera ner favoritchokladen i dem. (plopp, center, dumle, blockchoklad, osv)
4. Låt stå i ugnen i ca 10-12 min.

Väldigt snabba och goda muffins som är som godast när de är kylskåpskalla och sega!
I det här receptet skulle det bli ca 30st  muffins men det tyckte jag var lite brutalt så jag halverade det. Jag vispade ägg och socker poröst sen hällde jag bara i resten. Jag hade plopp och dumle i mina och kladdkakemuffins i överlag blir man ju aldrig besviken på!
dock smälte dumlen och ploppen in så man ser dom inte :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen