Kladdkaka med choklad i

Ingredienser:
100g smör/margarin
100g choklad
4 msk kakao
2 ägg
1 1/4 dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
2 dl socker
 
Gör så här:
- Sätt ugnen på 160 grader
- Smält smöret och låt det svalna
- Smält chokladen i vattenbad
- Rör samman samtliga ingredienser
- Smöra och bröa en springform, 24cm i diameter
- Häll i smeten
- Gräddas i 24min
 
Jag har ju tagit det här receptet från internet därför var stegen lite konstiga. Menmen jag hade inne den i typ 15min sen satte jag den i kylskåpet i några timmar tills den va kall och då blir den heeeelt perfekt!
Jag gjorde också hjärtan av en pepparkaksform och hallongrädde så det blev lite alla hjärtans dag tema på det hela, det vart iaf supergott och enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen