Tips för långt och friskt hår!

1. Som nog dom flesta vet så ska man ju inte borsta håret när det är blött, men om man måste var försiktig. 
2. Använd helst inte hårsnoddar med metallplattor eller hårspännen med vassa kanter.
3. Duscha inte håret varje dag, men om du måste använd inte så mycket schampoo men mycket balsam.
4. För att skydda topparna för slitage kan du ha en knut, då slits håret inte på topparna. 
5. Försök att inte använda plattång/locktång och hårfönen så ofta, men om du ska göra det använd värmeskydd.
6. Håret växer ungefär 1cm i månaden, då om du klipper dig hos frisören och klipper 3-4cm varje månad så kommer håret inte bli längre. Klipp istället när du fått kluvna toppar. 
7. B-vitamin är bra för hår och naglar. 
8. Massera hårbottnen, kanske varann dag eller så många gånger du vill egentligen. För att när man masserar får hårbottnen blod och det hjälper håret att växa fortare.
9. Ha en fläta eller en toffs mitt på huvudet på natten när du sover för att skydda håret. 
 
Dock gör ju självklart inte jag allt det här men det är en hjälp på vägen, många säger att jag har fått långt hår men jag brukar sova med fläta, inte duscha håret varje dag, inte borsta det när detär blött, massera hårbottnen, använda hårsnoddar utan metallplatta, klipper mig inte så ofta och använder inte plattång och fön så ofta. 
Jag tror faktiskt att det här har hjälpt mig för längre hår, så ni kan ju testa något av dom :)
Hoppas jag var till hjälp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen