Nyttiga chokladbollar

Ingredienser:
2,5 dl havregryn
0,75 dl kokosolja
10 dadlar
1,5 msk kakao
en nypa havssalt
2 msk kaffe
1-2 msk agavesirap (valfritt)
Gör så här:
Mixa allt i en matberedare.
Rullarna i kokos (kan behövas ställas in i kylen 10min innan rullning).
Ställ in i kylen i 30min före servering.

Dessa chokladbollar kan jag faktiskt ärligt säga är huur goda som helst! Detta är det närmaste man kommer smaken av riktiga chokladbollar och jag tycker att de smakar jättelikt men vet inte om det bara är jag.
Jag hade ingen agavesirap så jag tog lite kokossocker istället vilket funkade bra men nu har jag köpt agavesirap så jag ska testa det nästa gång jag ska göra dom då de är slut i frysen hehe. Rekommenderar verkligen att testa även fast det inte låter så gott med nyttiga chokladbollar!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vääääärldens godaste!

Svar: Eller huuuur<33
None None

2016-04-28 @ 22:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen